טכניקה להתמודדות עם התקפי חרדה

בטיפול CBT יש טכניקות רבות ושונות בהתמודדות עם התקפי חרדה. אחת הטכניקות הקוגניטיביות שמטופלים מוצאים כיעילות היא הדימוי של הסוללה המתרוקנת. ה'אנרגיה' של התקף החרדה, שיוצר מערבולת של מחשבות ותחושות פיזיות מאוד לא נעימות (דופק מהיר, הזעה, סחרחורת, תחושת חולשה או עילפון, קוצר נשימה, הרגשה שאני הולך למות או להשתגע ועוד), אנרגיה זו היא מוגבלת, ועוצמת ההתקף פוחתת, כמו סוללה שמתרוקנת. התקף יחיד לרוב יעבור תוך פחות משעה. יתכן ועכשיו אתם מגחכים ואומרים "הלוואי פחות משעה, אצלי זה כל היום!". אז נכון, זו תחושה מתישה ומייאשת כשמרגישים בתוך התקף לאורך כל היום. אך חשוב לדעת שזה לא התקף אחד ארוך, אלא מספר רב של התקפי חרדה אחד אחרי השני. בגלל שרמת האדרנלין מאוד גבוהה בגוף ולוקח לה מספר שעות לרדת חזרה, כל טריגר במהלך אותו פרק זמן יעורר מחדש את המחשבות והתחושות הפיזיות ו.. הנה עוד התקף הגיע, עוד לפני שהספקתם להתאושש מהקודם. אז כדאי לזכור שכמו סוללה, גם עוצמת ההתקף בהכרח פוחתת. להבדיל ממצב שיש לנו בפלאפון, במקרה של התקפי חרדה זה דווקא מצב רצוי. אך בטיפול נעשה הרבה יותר מזה ונלמד כיצד למנוע את ההתקף מהסימן הראשון, כדי שמלכתחילה לא יתפתח להתקף מלא.